Сьогодні відбувся Міжнародний онлайн-семінар, метою якого є обговорення результатів пілотного проєкту SELFIE в Україні та наступних кроків в рамках його розширення.

Онлайн-інструмент SELFIE є багатомовним інструментом, який сприяє процесу самоаналізу та рефлексії навчальними закладами щодо їх прогресу на шляху до всебічної інтеграції та ефективного впровадження цифрових технологій у навчання, підготовку та оцінювання учнів.

На пленарному засіданні виступили:

  • Артур Селецький, заступник Міністра освіти і науки;
  • Валерія Іонан, заступниця Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції; 
  • Ніколета Джіанноцу, керівниця проєкту SELFIE, наукова співробітниця Об’єднаного дослідницького центру (JRC), Підрозділ В4, Європейська комісія;
  • Наїр Каррера Мартінез, головний керівник проєкту SELFIE, Генеральний директорат Європейської комісії з питань освіти та культури (DG EAC);
  • Алесандро Бролпіто, старший спеціаліст із цифрових навичок та навчання Європейського фонду освіти (ETF).

Цифровізація освіти в Україні нині є одним з найважливіших пріоритетів для МОН. Серед наших основних цілей – створення цифрового освітнього середовища, розвиток цифрових компетентностей та забезпечення сучасного змісту освіти. Онлайн-інструмент SELFIE дозволяє отримати глибокий аналіз та оцінити наявну ситуацію за кожним з вищеперелічених пріоритетів. На основі аналізу звітів SELFIE ми очікуємо на подальше стратегічне планування та вдосконалення процесів цифровізації на рівні закладів освіти. Зі свого боку будемо сприяти реалізації цих процесів”, – зазначив заступник Міністра освіти і науки Артур Селецький.

На заході був презентований повний аналітичний звіт пілотного впровадження SELFIE. Оцінювання цифрової готовності закладів освіти інструментом SELFIE відбувається за 8 основними сферами, зокрема:

  • інфраструктура закладу,
  • цифрові навички учнів та педагогів,
  • ефективність використання різних форм і методів навчання. Звіт також демонструє рівень задоволеності учасників опитування онлайн-інструментом: середній показник цього індикатору 7,8 з 10.

Нині кожен заклад освіти повинен вміти визначати, реагувати та керувати цифровими викликами. Для розв’язання цього завдання чудово підходить онлайн-інструмент SELFIE. Його використання дозволяє чітко визначити, який напрям цифровізації потрібно пріоритизувати та розвивати в закладі освіти: покращити цифрову компетентність вчителів або ж закупити більше комп’ютерів”, – заявила заступниця Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан.

Крім того, вона наголосила, що в подальшому масштабуванні SELFIE надважливою буде роль місцевих органів влади та методичних установ, адже саме вони мають стати лідерами в цьому процесі.

Учасники також змогли ознайомитись з аналізом цифрової готовності загальної середньої та професійної освіти до впровадження SELFIE.

Після пленарної частини всі учасники були об’єднані в секційні кімнати, де мали змогу обговорити різні напрями впровадження проєкту. В групі представників закладів післядипломної освіти, учасником якої стала Скрипка Г.В., було обговорено результати пілотування, розглянуто SWOT-аналіз ефективності інструменту.

Інформація на сайті Мінцифри